Veelgestelde vragen

Verzendinformatie

Welke verzendingsmogelijkheden zijn er beschikbaar?

Wij versturen pakketten in Nederland met DHL, de pakketten worden bij u thuis gebracht. Bij ons bedrijf ophalen is kan natuurlijk ook, maar dit is alléén op afspraak mogelijk. In de bestelnotities kunt u aangeven dat u het bij ons wilt ophalen, waarop we dan een afspraak met u maken. Ook is het natuurlijk mogelijk om onze producten in winkels te kopen, voor een lijst met winkels, kijkt u dan op de “In Winkels” pagina.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn pakket ontvang?

Een bestelling vóór 17:00 uur duurt 1-7 werkdagen voordat u het in huis heeft, omdat wij handgemaakte producten maken. Dit is met uitzondering van de zondag en feestdagen. Met feestdagen zou het mogelijk kunnen zijn dat een pakket wat langer onderweg is wegens de drukte. Wij raden u aan om voor kerstinkopen bestellingen minimaal twee weken van tevoren te plaatsen. Wilt u een pakket binnen een bepaalde tijdsmarge in huis hebben, laat dit ons dan weten in de bestelnotities zodat wij hier rekening mee kunnen houden. Dit geldt alleen uitsluitend als u dit heeft gedaan.

Verzenden jullie internationaal?

Jazeker. Wij verzenden onze internationale pakketten via PostNL. Hoe lang het duurt voordat een internationaal pakket aankomt is afhankelijk van het lang van bestemming en de douane. Normaliter duurt het één tot twee weken in de Europese Unie en twee tot vier in de rest van de wereld. 

Hoe worden de producten verpakt?

Al onze producten worden verstuurd in pakketten. De producten zijn omsloten met noppenfolie en verpakkingsmateriaal zodat de producten zo min mogelijk kunnen verschuiven en goed verzorgd bij u aankomen.

Betalingsmogelijkheden

Welke betalingsmogelijkheden zijn geaccepteerd?

Bestellingen kunnen veilig worden afgerekend met iDeal, PayPal, Creditcard, Bancontact en SOFORT Banking.

Is het veilig om een online aankoop te doen?

Jazeker. Inmiddels hebben wij al meer dan duizend tevreden klanten, verspreid over bijna de hele wereld, liggen wij inmiddels al bij meerdere webshops in de catalogus, staan wij regelmatig op markten en liggen de producten ook in fysieke winkels. Op social media is ook te volgen wat wij allemaal doen met Crystal Cave, waarop ook klantenfoto’s staan. U bent natuurlijk ook van harte welkom om onze producten te bezichtigen in het echt!

Bestellingen en retouren

Hoe plaats ik een bestelling?

Op onze website kunt u ruim de tijd nemen om uit te zoeken wat u leuk vind. Heeft u iets gevonden, selecteert u dan het aantal en drukt u daarna op de “In winkelmand” knop. Om naar uw winkelmand te gaan, ga dan naar rechtsboven in de pagina en klik op de winkelmand knop, of ga naar boven in het menu naar “Mijn account” waarop u daarna op “Winkelmandje” kunt klikken. Als u tevredenbent met uw winkelwagen inhoud, kun u op “afrekenen” klikken. U kunt kiezen of u een account maakt, dit is niet verplicht. Vul het adres in, kies de gewenste betaalmethode en reken af om de bestelling te voltooien.

Heb ik een account nodig om een bestelling te plaatsen?

U mag een account aanmaken om een bestelling te plaatsen, maar dit is niet noodzakelijk. Voor in de toekomst kan het handig zijn dat u dit wel doet, als u meerdere bestellingen wil plaatsen om zo niet onnodig vaak uw gegevens in te voeren. Wij doen overigens niets met uw gegevens, wij gebruiken deze alleen uitsluitend om een verzendlabel aan te maken voor het versturen van uw bestelling.

Met wie moet ik contact opnemen voor vragen over mijn bestelling?

U kunt in het contactformulier in de “Contact” pagina ons een bericht sturen, of direct een e-mail naar info@crystalcave.nl sturen. Vermeld altijd graag het bestelnummer van uw bestelling in een mail, zodat het makkelijker voor ons is om de status van uw bestelling na te gaan.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Mocht u toch niet willen bestellen of wilt u uw bestelling wijzigen, neemt u dan binnen 24 uur contact met ons op met vermelding van uw bestelnummer doormiddel van ons contactformulier op de “Contact” pagina, of stuur ons rechtstreeks een e-mail naar info@crystalcave.nl. Wil u later dan 24 uur uw bestelling annuleren rekenen wij 25% van het totaalbedrag in rekening wegens dat de artikelen handgemaakt zijn.

Hoe kan ik mijn bestelling traceren?

U kunt zien of uw bestelling in behandeling is of is afgerond (verzonden) op “Bestellingen” in de “Mijn account” pagina die u bovenin het menu kunt vinden. Wij sturen altijd een tracking nummer van DHL bij elke bestelling die u maakt, die te volgen is op de tracking pagina van DHL.

Hoe kan ik mijn product terugsturen?

Binnen 14 werkdagen kunnen alleen uitsluitend onuitgepakte producten terug worden gestuurd die nog zijn geseald, wat wil zeggen dat de verzegeling ongebroken is. Cosmetica producten (zeep) kunnen in verband met hygiëne niet geretourneerd kunnen worden als de verzegeling is verbroken. 

Overige vragen (aangepaste bestellingen, groothandel bestellingen)

Ik wil graag een speciaal gemaakt product van je hebben (bijvoorbeeld zelf gekozen kleuren). Is dit mogelijk?

Dit vinden wij hele leuke opdrachten en willen wij graag aannemen! Het is geen probleem om speciaal gemaakte producten te maken van bijvoorbeeld de kaarsen, echter moeten wij alle producten die vast zitten aan de cosmetica wet te (zeep) laten testen waar een extra rekening aan vast zit.

Hoe lang duurt het voordat speciaal gemaakte producten af zijn/wachtrij?

Dit hangt compleet af van wat voor product u wil en dit varieert ook met de complexiteit van het verzoek. Als het een simpel verzoek is zou het een aantal dagen kunnen duren, maar het zou tot een week of langer kunnen duren als het een moeilijk verzoek is. Wij willen graag de tijd ervoor nemen zodat het product verzoek er zo perfect mogelijk uit komt te zien, in plaats van een snel inelkaar gezet product te leveren wat van mindere kwaliteit is. Ons doel is dat u “wauw!” zegt wanneer u het product uitpakt!

Kunnen jullie een persoonlijk bericht/tekening/cadeaupapier/iets anders bij mijn bestelling toevoegen?

Jazeker, als u bijvoorbeeld een persoonlijk bericht wilt toevoegen voor de persoon aan wie u de bestelling kunt verzenden, kunt u in de bestelnotities bij het winkelmandje uw bericht neerzetten wat er bij de bestelling vermeld moet worden. Ook kunnen wij de producten inpakken in cadeaupapier, indien wenselijk ook graag vermelden in de bestelnotities.

Is het mogelijk om jullie producten in onze winkel te hebben/groothandel bestellingen?

Jazeker! Onze producten liggen momenteel ook in fysieke winkels en in de catalogus van andere webshops (voor een lijst: bekijk onze “Winkel zoeker” in de “Over ons” pagina), en wij hebben ook grote bestellingen gekregen voor bijvoorbeeld een bruiloft of een feest. Wij staan hier compleet open voor en zijn erg enthousiast om met u over de mogelijkheden te kunnen praten. Stuur ons een berichtje bij interesse voor de mogelijkheden!

Gebruiken jullie echt veganistische en proefdiervrije materialen/grondstoffen?

Jazeker, en we hebben de certificaten die dit bewijzen, (en certificaten voor elk ingrediënt van onze producten) die ingezien kunnen worden indien gewenst. De reden dat we geen PETA of andere badge hebben is omdat ze een bepaalde bijdrage vragen per jaar dat we ons helaas nog niet kunnen veroorloven. Al onze producten zijn zonder dierlijke ingrediënten en proefdiervrij materiaal, dit is erg belangrijk voor ons, we zullen nooit zeep of andere producten verkopen waarbij dit wel het geval is.

Vragen over onze zeep

Hoe houd ik jullie zeepjes zo lang mogelijk mooi?

Ze houden hun mooie kleuren als u ze niet langdurig in het zonlicht zet, en houd ze ook graag in een goed geventileerde, niet vochtige ruimte, en met grote voorkeur in een kamer op kamertemperatuur. Als u de zeepjes als een cadeau geeft, houd ze dan in hun folie zodat de ontvanger ze in perfecte staat mag ontvangen!

Ik heb een gevoelige huid, kan ik jullie zeepjes gebruiken?

Jazeker, u kunt kiezen tussen producten zonder SLS, SLES, parabenen, PEG en andere sterk, chemische middelen in onze zeepjes, en zijn veel milder dan reguliere (hand)zeep. De zeepjes hebben een hoog glycerine gehalte wat een goed gevoel aan de huid geeft. We hebben aan de edelsteen zeepjes ook verzorgende oliën en boters toegevoegd, wat nog beter is voor de huid.

Hoe lang zijn jullie zeepjes houdbaar?

De zeepjes kunnen tot 6 maanden gebruikt worden wanneer ze zijn ontvangen. Daarna hoeft u ze niet weg te gooien, ze hebben allemaal erg mooie decoratieve functies! Kijk maar naar de kristal zeepjes voor decoratief gebruik, die hun geuren na 6 maanden nog steeds verspreiden in uw kamer.

Ik ben allergisch voor een bepaald ingrediënt. Hebben jullie ook zeep zonder dit ingrediënt?

Jazeker! We hebben een paar alternatieven die we kunnen gebruiken, die we met u zullen doornemen. Het enige wat er in meespeelt is: de verzendtijd duurt langer doordat we een andere soort basiszeep moeten bestellen, en de kleur kan iets anders uitvallen, gebaseerd op de basiszeep. Andere basiszepen zijn soms iets meer geel door de olie die zijn gebruikt. Stuur ons een berichtje voor de mogelijkheden!

Waarom zitten er zoveel ingrediënten in jullie zeep?

Door de strenge Europese wetgeving moeten we elk ingrediënt in de zeepjes weergeven op de desbetreffende productpagina. Roze Mica pigment bestaat bijvoorbeeld uit meerdere componenten zodat één pigmentkleur lijkt op meerdere ingrediënten. Het lijkt op veel ingrediënten maar alles is 100% gegarandeerd veganistisch, proefdiervrij en veel milder dan reguliere (hand)zeep voor de huid!

Vragen over onze kaarsen

Wat zijn de veiligheidsvoorschriften?

Buiten het bereik van kinderen houden. Om brand of verwondingen te voorkomen, moet u contact met vreemde voorwerpen vermijden (bijv. lucifers). Laat een brandende kaars nooit onbewaakt achter of in de buurt van een voorwerp dat vuur kan vatten. Laat de kaars niet langer dan 4 uur branden. Plaats rechtop op een vlak, hittebestendig, niet-elektrisch oppervlak. Plaats uit de tocht. Houd de wiek steeds bijgeknipt op 0.7 cm. De kaars niet verplaatsen of doen kantelen voor de vloeibare was gestold is. Tijdens en na het gebruik zal het glas warm zijn. Stop wanneer er minder dan 1 cm van het product overblijft. Doof door zacht te blazen. Laat steeds een minimale tussenruimte van 20 cm tussen brandende kaarsen.

Niet hergebruiken. Weggooien na gebruik. Geen essentiële oliën toevoegen.

Moet ik jullie kaarsen op een kaarsenstandaard neerzetten?

Altijd. Plaats rechtop op een vlak, hittebestendig, niet-elektrisch oppervlak. Door de natuurlijke vorm van de edelstenen die wij in de kaarsen hebben verwerkt is er altijd een kans aanwezig dat de kaarsen zullen gaan druipen. Houd hier rekening mee.

Kan ik de kruiden op jullie kaarsen branden?

De kruiden op de kaarsen en theelichten zijn puur als decoratie en dienen te worden verwijderd als u de kaars aan gaat steken.

Hoe houd ik jullie kaarsen in optimale conditie?

Om de esthetiek van uw kaars te bewaren en de levensduur te verlengen, is het belangrijk om uw kaars te onderhouden als hij eenmaal gebrand heeft. Trim altijd het lontje als de kaars heeft gebrand. Als u het lontje knipt, houd de kaars een langere brandtijd over en komt er geen zwarte roet op het brandoppervlakte van de kaars terecht, zodat deze schoon kan branden. Knip graag het lontje tot maximaal 7mm (1/4 inch) zodat de kaars mooi zal branden.

Hoe lang branden jullie kaarsen?

De vermeldde branduren zijn indicatief en kunnen variëren per model. Deze branduren vereisen een correct gebruik van de kaars. De branduren staan vermeldt op de pagina van de desbetreffende kaars.

In werkelijkheid zal een kaars waarvan de was volledig gesmolten is, sneller opbranden dan een kaars waarvan de was nog gedeeltelijk gestold is. Om deze reden bevelen wij aan om uw kaars een uur nadat het oppervlakte volledig gesmolten is te doven. Daarmee verlengt u de levensduur van de kaars.

Wanneer kan ik een theelichtje in de Geode Punt en de Kristal Bol kaarsen doen?

Dit kan na ongeveer 4 uur onder voorbehoud. Deze tijdsduur is afhankelijk van de omgevingsfactoren van de kaars. Stop pas een theelichtje in de kaars als het brandoppervlakte volledig gestold en koud is.

Waar worden jullie kaarsen van gemaakt?

Raapzaad ofwel koolzaad kaarsen zijn gemaakt van de bewerkte olie van de zaadjes van raapzaad. Raapzaadwas is in Europa de tegenhanger van de in Amerika zeer populaire sojawas wat betreft het gebruik als grondstof voor kaarsen. Raapzaadwaskaarsen zijn echter nog meer milieu en mensvriendelijk dan sojawaskaarsen.

Sojawas kaarsen en raapzaadwas kaarsen branden en gedragen zich vrijwel identiek. De samenstelling van de was is dan ook bijna gelijk. Deze wassen zijn eigenlijk geen echte wassen maar vallen onder de noemer vetten.

Daar waar sojawas gemaakt wordt uit het voor mensen geschikte voedingsmiddel sojaolie, wordt raapzaadolie, wat de basis is van raapzaadwas, hoofdzakelijk gebruikt voor biodiesel. Raapzaad wordt bovendien verbouwd op akkers die gedurende een of meerdere jaren braak dienen te liggen om gewasziektes te voorkomen.
Voor het gebruik als kaarsengrondstof in Europa heeft raapzaadwas bovendien het voordeel dat het niet over grote afstanden vervoerd hoeft te worden, waarbij er word bespaard op brandstofkosten en andere milieubelastende middelen.

Wij hebben onze kaarsen zeer zuiver en eenvoudig gehouden. Er worden voor deze kaarsen geen andere materialen gebruikt dan raapzaadwas en katoenen pit, en bij bepaalde modellen kaarsenkleurstof en de meest zuivere kaarsengeurstof. Deze kaarsen zijn (zonder de geur- en kleurstof) 100% plantaardig en branden zeer lang en schoon. Raapzaadwas is een vrij zachte en vettig aanvoelende was. Gemorste was kan makkelijk met heet sop of een mes verwijderd worden.

  • Geproduceerd in EU volgens EU normen.
  • Geformuleerd uit materialen waarvan de raffinage geschiedenis volledig traceerbaar is.
  • Bevat geen stoffen die in contact met dieren of GMO-producten komen in geen enkel stadium van de productie ervan.
  • Bevat geen resterende oplosmiddelen volgens richtlijnen CPMP / ICH283 / 95.
  • Is niet voor onszelf of namens ons op dieren getest.