Verzendinformatie
Welke verzendingsmogelijkheden zijn er beschikbaar?
Wij versturen wereldwijd pakketten en brievenbusstukken in Nederland met PostNL, de pakketten worden bij je thuis gebracht. Je krijgt een trackingscode toegestuurd bij het verzenden van het pakket. Naar landen in het buitenland kun je kiezen of je het tracked of untracked wilt ontvangen. Let wel dat wij alleen een webshop zijn, shoppen in het echt is hierom niet mogelijk. Om wel onze producten in het echt te bekijken: wij staan ook regelmatig ook op beurzen en markten, voor een overzicht kijk dan op de “Agenda” pagina.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn pakket ontvang?
Mits de producten in voorraad zijn word het binnen 1 – 5 werkdagen verzonden. Nadat wij het hebben verzonden is het ongeveer 1-2 dagen onderweg. Voor wederverkoop hanteren wij een levertijd van 2 weken. Deze leveringstijd is met uitzondering van de zondag en feestdagen. Met feestdagen zou het mogelijk kunnen zijn dat een pakket wat langer onderweg is wegens de drukte. Wij raden aan om voor kerstinkopen bestellingen minimaal twee weken van tevoren te plaatsen. Wil je een pakket binnen een bepaalde tijdsmarge in huis hebben, laat dit ons dan weten in de bestelnotities zodat wij hier rekening mee kunnen houden. Dit geldt alleen uitsluitend als je dit hebt gedaan.
Mijn pakket is zoek/pakket is niet geleverd/mijn pakket is retour naar jullie verstuurd.
Meestal ligt het pakket bij de buren of rondom het huis als het is afgeleverd maar niet bezorgd. Ga altijd eerst na bij de buren of het bij hun is bezorgd. Vaak is het ook zo dat PostNL een pakket als “bezorgd” heeft gemarkeerd, echter wordt het dan daadwerkelijk tot maximaal een paar werkdagen later toch geleverd. Dit kan vooral ook zo het geval zijn bij drukke dagen zoals Black Friday en Kerst, etc. Als een pakket zoek is zijn we genoodzaakt om een onderzoek op te starten bij PostNL. Dit kan pas na een week dat het pakket is geleverd maar niet is aangekomen. We sturen je een verklaring die je moet ondertekenen dat je het pakket echt niet hebt ontvangen. Daarna kan dit onderzoek kan een aantal weken in beslag nemen. Wij werken ook altijd volgens hun protocol.
Als een pakket retour naar ons is verstuurd om de volgende redenen: de bestelling is niet aangenomen aan de deur na meerdere bezorgpogingen, de bestelling is niet opgehaald bij het pakket punt waar het is geleverd, of er is een verkeerd adres/huisnummer/geen toevoeging huisnummer doorgegeven tijdens het bestellen, zijn we genoodzaakt om nogmaals de verzendkosten in rekening te brengen voordat we het opnieuw verzenden. Bekijk hierom ook áltijd goed na of je de juiste adresgegevens en e-mailadres hebt ingevuld, en bekijk ook altijd de tracking die je ontvangt.
Verloren bestellingen worden alleen vergoed wanneer de optie “aangetekend verzenden” is aangevinkt bij de verzendmethoden. In verband met fraude kunnen wij helaas niks betekenen als de standaard optie “verzenden met tracking” is geselecteerd. Dit geldt ook voor de “gratis verzenden” optie, wanneer er niet voor het “aangetekend verzenden” is getekend kunnen wij in verband met fraude geen vergoeding geven.
Verzenden jullie internationaal?
Jazeker. Wij verzenden onze internationale pakketten via PostNL. Hoe lang het duurt voordat een internationaal pakket aankomt is afhankelijk van het land van bestemming en de douane. Normaliter duurt het een paar dagen tot een week in de Europese Unie en één tot vier weken in de rest van de wereld. Buiten de Europese Unie kan het voorkomen dat een pakket bij de douane kan liggen, dit kan tot 4 weken duren voordat het is ingeklaard.
Hoe worden de producten verpakt?
Al onze producten worden verstuurd in pakketten of brievenbusstukken. De producten zijn omsloten met verpakkingsmateriaal zodat de producten zo min mogelijk kunnen verschuiven en goed verzorgd zonder schade aankomen. Doordat wij een groen bedrijf willen zijn recyclen wij vrijwel al ons verpakkingsmateriaal en gebruiken we zo min mogelijk plastic.
Betalingsmogelijkheden
Welke betalingsmogelijkheden zijn geaccepteerd?
Bestellingen kunnen veilig worden afgerekend met iDeal, PayPal, Creditcard, Bancontact, SOFORT Banking, Klarna Achteraf Betalen en meer. Op markten kunt u ook bij ons pinnen.
Is het veilig om een online aankoop te doen?
Jazeker. Inmiddels hebben wij al meer dan duizend tevreden klanten, verspreid over bijna de hele wereld, liggen wij inmiddels al bij meerdere webshops in de catalogus, staan wij regelmatig op markten en liggen de producten ook in fysieke winkels. Op social media is ook te volgen wat wij allemaal doen met Crystal Cave, waarop ook klantenfoto’s staan. Op onze Etsy winkel staan nog meer reviews van klanten.
Bestellingen en retouren
Hoe plaats ik een bestelling?
Op onze website kun je ruim de tijd nemen om uit te zoeken wat je leuk vind. Heb je iets gevonden, selecteer dan het aantal en druk daarna op de “In winkelmand” knop. Om naar de winkelmand te gaan, ga dan naar rechtsboven in de pagina en klik op de winkelmand knop, of ga naar boven in het menu naar “Mijn account” waarop je daarna op “Winkelmandje” kunt klikken. Als je tevreden bent met de winkelwagen inhoud, kun je op “afrekenen” klikken. Je kunt kiezen of je een account maakt, dit is niet verplicht. Vul het adres in, kies de gewenste betaalmethode en reken af om de bestelling te voltooien.
Heb ik een account nodig om een bestelling te plaatsen/AVG wet?
Je mag een account aanmaken om een bestelling te plaatsen, maar dit is niet noodzakelijk. Voor in de toekomst kan het handig zijn als je dit wel doet, als je meerdere bestellingen wil plaatsen om zo niet onnodig vaak je gegevens in te voeren. Het enige wat we met jouw gegevens doen is dat we deze alleen uitsluitend gebruiken om een verzendlabel aan te maken voor het versturen van je bestelling en om je een mail te sturen dat de bestelling is verzonden.
Met wie moet ik contact opnemen voor vragen over mijn bestelling?
Je kunt in het contactformulier in de “Contact” pagina invullen om ons een bericht sturen. Vermeld altijd graag het bestelnummer van je bestelling in een mail, zodat het makkelijker voor ons is om de status van je bestelling na te gaan.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?
Je kunt zien of uw bestelling in behandeling is of is afgerond (verzonden) op “Bestellingen” in de “Mijn account” pagina die u bovenin het menu kunt vinden. Wij sturen altijd een tracking nummer op bij een brievenbuspakketje of pakket bestelling die je maakt (mits hier ook voor is gekozen voor internationale zendingen), die te volgen is op de tracking pagina van de desbetreffende vervoerder. Mailtje niet ontvangen? Kijk dan in je spam folder. Belangrijk: als de bestelling als “bezorgd” is genoteerd hebben wij ons aan onze verplichting gedaan en bieden wij geen vergoeding als het pakket “kwijt” is. Dit om ons te beschermen tegen fraude.
Hoe kan ik mijn bestelling traceren?
Je kunt zien of uw bestelling in behandeling is of is afgerond (verzonden) op “Bestellingen” in de “Mijn account” pagina die u bovenin het menu kunt vinden. Wij sturen altijd een tracking nummer op bij een brievenbuspakketje of pakket bestelling die je maakt (mits hier ook voor is gekozen voor internationale zendingen), die te volgen is op de tracking pagina van de desbetreffende vervoerder. Mailtje niet ontvangen? Kijk dan in je spam folder. Belangrijk: als de bestelling als “bezorgd” is genoteerd hebben wij ons aan onze verplichting gedaan en bieden wij geen vergoeding als het pakket “kwijt” is. Dit om ons te beschermen tegen fraude.
Hoe kan ik mijn product terugsturen?
Binnen 14 werkdagen kunnen cosmetica producten alleen uitsluitend onuitgepakte producten terug worden gestuurd die nog zijn geseald, wat wil zeggen dat de verzegeling ongebroken is. Cosmetica producten (zeep) kunnen in verband met hygiëne niet geretourneerd kunnen worden als de verzegeling is verbroken. Overige producten kunnen worden geretourneerd als deze niet zijn gebruikt.
Overige vragen (aangepaste bestellingen, groothandel bestellingen)
Ik wil graag een speciaal gemaakt product van je hebben (bijvoorbeeld zelf gekozen kleuren). Is dit mogelijk?
Momenteel bieden wij dit niet aan.
Gebruiken jullie echt veganistische en proefdiervrije materialen/grondstoffen?
Jazeker, en we hebben de certificaten die dit bewijzen, (en certificaten voor elk ingrediënt van onze producten) die ingezien kunnen worden indien gewenst. De reden dat we geen PETA of andere badge hebben is omdat ze een bepaalde bijdrage vragen per jaar dat we ons helaas nog niet kunnen veroorloven. Al onze producten zijn zonder dierlijke ingrediënten en proefdiervrij materiaal, dit is erg belangrijk voor ons, we zullen nooit zeep of andere producten verkopen waarbij dit wel het geval is.
Kunnen jullie een persoonlijk bericht/tekening/cadeaupapier/iets anders bij mijn bestelling toevoegen?
Jazeker, als je bijvoorbeeld een persoonlijk bericht wilt toevoegen voor de persoon naar wie je het wil verzenden, kun je in de bestelnotities bij het winkelmandje jouw bericht neerzetten wat er bij de bestelling vermeld moet worden. Ook kunnen wij de producten inpakken in cadeaupapier, indien wenselijk ook graag vermelden in de bestelnotities.
Is het mogelijk om jullie producten in onze winkel te hebben/groothandel bestellingen?
Jazeker, als je bijvoorbeeld een persoonlijk bericht wilt toevoegen voor de persoon naar wie je het wil verzenden, kun je in de bestelnotities bij het winkelmandje jouw bericht neerzetten wat er bij de bestelling vermeld moet worden. Ook kunnen wij de producten inpakken in cadeaupapier, indien wenselijk ook graag vermelden in de bestelnotities.
Mag ik jullie tekst/foto's gebruiken?
Nee, dit mag niet, tenzij wij hier expliciet toestemming voor geven. Wij controleren regelmatig op het gebruik van onze tekst en foto’s. Ongeoorloofd gebruik van onze tekst en foto’s is verboden. De tekst en foto’s vallen onder het copyright en het gebruik van op een ander domein dan crystalcave.nl of een domein waar wij een account op hebben (bijv. Etsy en Pinterest) is verboden. Wij hebben ook een rechtermuis knop beveiliging op de website om zo stelen tegen te gaan.
Vragen over onze zeep
Hoe houd ik jullie zeepjes zo lang mogelijk mooi?
Ze houden hun mooie kleuren als je ze niet langdurig in het zonlicht zet, en houd ze ook graag in een goed geventileerde, niet vochtige ruimte, en met grote voorkeur in een kamer op kamertemperatuur. Als je de zeepjes als een cadeau geeft, houd ze dan in hun folie zodat de ontvanger ze in perfecte staat mag ontvangen!
Ik heb een gevoelige huid, kan ik jullie zeepjes gebruiken?
Jazeker. Onze zepen zijn veel milder dan reguliere (hand)zeep. De zepen hebben een hoog glycerine gehalte wat een zacht gevoel aan de huid geeft. Daarnaast gebruiken we zo min mogelijk pigmenten en geurstoffen.
Hoe lang zijn jullie zeepjes houdbaar?
De zepen blijven in verpakking tot wel 36 maanden goed. Uit de verpakking kunnen ze tot 6 maanden gebruikt worden. Daarna hoef je ze niet weg te gooien, ze hebben allemaal erg mooie decoratieve functies! Kijk maar naar de kristal zeepjes voor decoratief gebruik, die hun geuren na 6 maanden nog steeds kunnen verspreiden.
Ik ben allergisch voor een bepaald ingrediënt. Hebben jullie ook zeep zonder dit ingrediënt?
Momenteel gebruiken we één basisrecept voor de edelsteenzeep. De allergenen staan vermeldt bij de ingrediënten. Mocht je voor iets allergisch zijn dan kun je dit daar zien. Allergenen zijn aangeduid met een *.
Hoe zit het met de cosmeticawet?
Al onze cosmetische producten voldoen aan de cosmetica wet. Onze zepen beschikken over de noodzakelijke veiligheidsrapporten, voldoen aan de 1223/2009 Europese cosmetische regulaties en zijn gemaakt onder GMP (Good Manufacturing Practices). Decoratieve cosmetica is alleen voor decoratief gebruik.
Vragen over onze kaarsen
Wat zijn de veiligheidsvoorschriften?
Buiten het bereik van kinderen houden. Om brand of verwondingen te voorkomen, moet je contact met vreemde voorwerpen vermijden (bijv. gordijnen). Laat een brandende kaars nooit onbewaakt achter of in de buurt van een voorwerp dat vuur kan vatten. Laat de kaars niet langer dan 4 uur branden. Plaats rechtop op een vlak, hittebestendig, niet-elektrisch oppervlak. Plaats uit de tocht. Houd de wiek steeds bijgeknipt op 0.7 cm. De kaars niet verplaatsen of doen kantelen voor de vloeibare was gestold is. Tijdens en na het gebruik zal het glas/blik van de kaarsen in glas/blik warm zijn. Stop wanneer er minder dan 1 cm van het product overblijft. Doof door zacht te blazen. Laat steeds een minimale tussenruimte van 20 cm tussen brandende kaarsen.
Moet ik jullie kaarsen op een kaarsenstandaard neerzetten?
Altijd. Plaats rechtop op een vlak, hittebestendig, niet-elektrisch oppervlak. Door de natuurlijke vorm van de edelstenen die wij in de kaarsen hebben verwerkt is er altijd een kans aanwezig dat de kaarsen zullen gaan druipen. Wij gebruiken kaarsenwas die zeer eenvoudig van het oppervlakte te verwijderen is, maar houd hier wel rekening mee.
Kan ik de kruiden op jullie kaarsen branden?
De kruiden op de kaarsen en theelichten zijn puur als decoratie en dienen te worden verwijderd als je de kaars aan gaat steken.
Hoe houd ik jullie kaarsen in optimale conditie?
Om de esthetiek van jouw kaars te bewaren en de levensduur te verlengen, is het belangrijk om je kaars te onderhouden als hij eenmaal gebrand heeft. Trim altijd het lontje als de kaars heeft gebrand. Als je het lontje knipt, houd de kaars een langere brandtijd over en komt er geen zwarte roet op het brandoppervlakte van de kaars terecht, zodat deze schoon kan branden. Knip graag het lontje tot maximaal 7mm (1/4 inch) zodat de kaars mooi zal branden. Lekt een kaars? Laat hem stollen en snijd de randjes weg. Zo brand hij weer mooi.
Hoe lang branden jullie kaarsen?
De vermeldde branduren zijn indicatief en kunnen variëren per model. Deze branduren vereisen een correct gebruik van de kaars. De branduren staan vermeldt op de pagina van de desbetreffende kaars.
In werkelijkheid zal een kaars waarvan de was volledig gesmolten is, sneller opbranden dan een kaars waarvan de was nog gedeeltelijk gestold is. Om deze reden bevelen wij aan om de kaars een uur nadat het oppervlakte volledig gesmolten is te doven. Daarmee verleng je de levensduur van de kaars.
Waar worden jullie kaarsen van gemaakt?
Raapzaad ofwel koolzaad kaarsen zijn gemaakt van de bewerkte olie van de zaadjes van raapzaad. Raapzaadwas is in Europa de tegenhanger van de in Amerika zeer populaire sojawas wat betreft het gebruik als grondstof voor kaarsen. Raapzaadwaskaarsen zijn echter nog meer milieu en mensvriendelijk dan sojawaskaarsen.
Sojawas kaarsen en raapzaadwas kaarsen branden en gedragen zich vrijwel identiek. De samenstelling van de was is dan ook bijna gelijk. Deze wassen zijn eigenlijk geen echte wassen maar vallen onder de noemer vetten.
Daar waar sojawas gemaakt wordt uit het voor mensen geschikte voedingsmiddel sojaolie, wordt raapzaadolie, wat de basis is van raapzaadwas, hoofdzakelijk gebruikt voor biodiesel. Raapzaad wordt bovendien verbouwd op akkers die gedurende een of meerdere jaren braak dienen te liggen om gewasziektes te voorkomen.
Voor het gebruik als kaarsengrondstof in Europa heeft raapzaadwas bovendien het voordeel dat het niet over grote afstanden vervoerd hoeft te worden, waarbij er word bespaard op brandstofkosten en andere milieubelastende middelen.
Wij hebben onze kaarsen zeer zuiver en eenvoudig gehouden. Er worden voor deze kaarsen geen andere materialen gebruikt dan raapzaadwas en katoenen pit, en bij bepaalde modellen kaarsenkleurstof en de meest zuivere kaarsengeurstof. Deze kaarsen zijn (zonder de geur- en kleurstof) 100% plantaardig en branden zeer lang en schoon. Raapzaadwas is een vrij zachte en vettig aanvoelende was. Gemorste was kan makkelijk met heet sop of een mes verwijderd worden.
- Geproduceerd in EU volgens EU normen.
- Geformuleerd uit materialen waarvan de raffinage geschiedenis volledig traceerbaar is.
- Bevat geen stoffen die in contact met dieren of GMO-producten komen in geen enkel stadium van de productie ervan.
- Bevat geen resterende oplosmiddelen volgens richtlijnen CPMP / ICH283 / 95.
- Is niet voor onszelf of namens ons op dieren getest.